4th Week Assignment 2021Assigment

4th Week Class 6 Craft & Art Assignment Syllabus and Answer 2021

Meanwhile, the Department of Secondary and Higher Secondary Education has released the 4th-week assignment syllabus for school-level Class 6 students. Their main objective is to include students in national education and maintain their assessment of the exam through assignments.

This assignment is published for the 4th week and Assignment the syllabus and answer sheets to the class teacher within the stipulated time. We have attached in this article the detailed information including the answer sheet for the Class 6 arts and crafts of the fourth week.

Recommended for you:

Class 6 arts and crafts syllabus 2021

If you have not been able to collect the Class 6 art and craft syllabus then we have attached the syllabus below. Download and collect from here.

Link: Class 6 Science (Beggan) 4th Week Assignment 2021

Class 6 arts and crafts Answer 2021

If you are a student of a Class 6 art and craft subject, you have to submit the assignment to the teacher who has created a standard and timely time. So for you, we have created a standard answer sheet and attached it here.

আদিম মানুষের ছবি আকা ও বর্তমান সময়ের ছবি আকার তুলনামূলক বর্ণনা দাও

শিশু , কিশাের , জোয়ান , বৃদ্ধ সবাই ছবি আঁকতে ভালােবাসে। কেউ ছবি আঁকে মনের গভীরতায়, আর কেউ আঁকে বাস্তব কল্পনায়। কিন্তু সবাই ছবি আঁকবেই। তাই তাে আদিম যুগের মানুষ হােক কিংবা বর্তমান সময়ের আধুনিক মানুষ জাতি তারা সবাই আগে ছবি এঁকেছিল এবং বর্তমানেও আঁকে। শুধু পার্থক্যউপকরণ ও সহজলভ্যতায়। নিচে সেই আদিম যুগের মানুষের আঁকা ছবি এবং বর্তমান সময়ের আঁকা ছবির মধ্যে তুলনামূলক পার্থক্য আলােচনা করা হলােঃ

১) আদিম যুগের মানুষ ছবি আঁকত। কিন্তু তাদের আঁকা ছবি গুলাে শুধু আটকে ছিল পশু প্রাণীর মধ্যে কারণ তাদের ছিল না বাড়ি ঘর , ছিলনা খুব বেশি অবসর সময় কাটানাের সুযােগ। কিন্তু বর্তমান সময়ের আঁকা ছবির মধ্যে নেই কোন সীমাবদ্ধতা। মুক্ত পাখির মত যা ইচ্ছা আঁকা যায়।

২) আদিম যুগের মানুষের ছবি আঁকার জন্য যে উপকরণগুলাে ব্যবহার করত সেগুলাে প্রায় সবই ছিলাে প্রাণীর হাঁড় , পশম ইত্যাদি এবং পাথরের টুকরাে অন্যদিকে বর্তমানে সময়ের ছবি আঁকা হয় সব আধুনিক উপকরণ ব্যবহার করে।

৩) আদিম যুগের আঁকা ছবিগুলাে প্রায় সবই ছিল গুহায় মধ্যে পাথরে আঁকা কিন্তু বর্তমানে কাগজ , দেয়াল , রাস্তা ছবির বিচরণ।

৪) আদিম মানুষের আঁকা ছবিগুলােতে ছিল না কোন ব্যাপকতা পক্ষান্তরে বর্তমানে আঁকা ছবির ব্যাপকতার শেষ নাই।

৫) আদিম মানুষ ছবি আঁকত অন্ধ বিশ্বাসে যে শিকারের ছবি আঁকলে সফল হওয়া যাবে। কিন্তু এখন মানুষ ছবি আঁকে মনের খােরাক নিবারণের জন্য সাথে অর্থনৈতিকভাবে লাভবান হওয়ার জন্য।

আদিম যুগে যারা ছবি আঁকত তারা কেউই ছিল না তেমন লক্ষ ফলে ছবিগুলাে খুব সুন্দর লাগত না কিন্তু বর্তমানে যারা ছবি আঁকে তারা খুব দক্ষ এবং ছবি আঁকেন অনেক নপুণতার সহিত।

Abul Kalam

Hi, I'm Abul Kalam Azad. Now I'm working on a Private Bank in Bangladesh. In this website, I shall publish content on Finance Category. you can also know about the Banking system from our website. Anyone can know about Banking System in Bangladesh, Core Banking Review, Credit Card, Debit Card information, Agent Banking, and Mobile Banking Information from my content.

Related Articles

Back to top button
Close